......................................Ой, яка ж ти гарна, ......................................Мово України! ......................................Кажуть, мелодійна, ......................................Як спів солов’їний.
......................................Ой, яка ж ти ніжна, ......................................Українська мово! ......................................Кажуть, неповторна, ......................................Мов цвіт калиновий.
......................................Я ж скажу матусі: ......................................Знай, я — не ледащо, ......................................Нашу рідну мову ......................................Вивчу якнайкраще! .
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ (розгорнуті, для поглибленого віивчення. Полегшений варіант — на сторінці.)
.......1. Вивчення звука та букви, що позначає його на письмі. Розвиток пам'яті, мислення збільшення словникового запасу (робота з віршиком).
• Послухай віршик, вимовімо разом, повтори самостійно (порядково). Які слова починаються звуком ... (що вивчається). В яких ще словах віршика ти чуєш цей звук? Назвімо іх разом (назви, повтори самостійно). • Яка буква позначає звук ... (що вивчається) на письмі? Покажи її в словах. • Покажи слова, в якому немає букви (що вивчається) • Повторімо віршик (перекажи самостійно). Які слова зі звуком (буквою) ...(що вивчається) ти запам'ятав?
.......2. Закріплення вивченого. Розвиток уваги.
• Подивись на малюнки та підписи під ними. Скільки букв ...(що вивчається) є в кожному слові? Визнач іі місце (на початку, в середині, в кінці слова). • Який звук позначає буква ...(що вивчається) на письмі? Цей звук голосний чи приголосний?
.......3. Розвиток мислення, мовлення, творчих здібностей (робота з малюнком).
• Роздивись малюнок. Кого (що) ти на ньому бачиш? Що він (вона, вони) роблять? • В яких словах ти вимовляєш букву... (що вивчається)?
Звуковий та звуко-буквений аналіз. Цю надзвичайно важку для більшості дітей тему ми вивчатимемо поурочно методом поступовості ускладнення завдання, спираючись на вже вивчені букви, тобто вчимось складати моделі слів: — з голосними і твердими приголосними звуками; — з голосними, твердими і м'якими приголосними звуками; — з буквами я, ю, є, ї, ь, дж, дз, щ по мірі їх вивчення, що через постійне повторення допоможе дитині зрозуміти і засвоїти принцип складання звукових та звукобуквених моделей.
! Шановні дорослі! Оптимальний варіант при комп'ютерному навчанні дитини — це роздруковувати на принтері кожну букву (урок), а далі йти за запропонованою методикою. Максимальний час занять 30 хв.
Також дуже зручно використовувати ноутбук/планшет і указку (олівець). При роботі зі стаціонарним монітором, якщо з тієї чи іншої причини дитина не може показати букву, можливий варіант, коли Ви показуєте, а дитина її називає. Максимальний час занять: до 5 років — 10 хв., після — 15 хв.
.
ЗМІСТ
1 стор. Букви: Аа, Бб, Вв, Гг, звукові та звуко-буквені моделі слів з твердими приголосними.
2 стор. Букви: Ґґ, Дд (звукові та звуко-буквені моделі слів з [д], [д']); Ее, Єє (звукові та звуко-буквені модел слів з буквою є)
3 стор. Букви: Жж,Буквосполучення Дж, дж. Зз,Ии, Іі
4 стор. Букви: Її (звукові та звуко-буквені моделі слів з буквоюї), Йй, Кк
5 стор. Букви: Лл(звукові та звуко-буквені моделі слів з твердим [л] та м'яким [л']),Мм, Нн
• Вивчи голосні звуки й букви, що їх позначають на письмі, напам'ять.
....
[а] [о] [у] [е] [и] [і]
....а, я о у, ю е, є и і .
Пригадай! • Після м'якого приголосного звуки [а], [у], [е] позначають на письмі буквами.........я, ю, є, що вказують на м'якість (м'яку вимову) цього приголосного.
Ела Еля . ............[ела] [ел'а] (ельа)
• Тверду роздільну вимову звуків на письмі позначає апостроф ().
. --------------- Попередня тема: Голосні звуки. Букви Аа, Оо, Уу, Ее, и, Іі, я, ю, є Голосні звуки та їх позначення буквами — основа основ навчання грамоти. Їх слід постійно повторювати для кращого запам'ятовування.
! Шановні вчителі! Зверніть увагу на розповсюджену помилку щодо позначення буквою ї звука [і].
Буква ї не позначає звука [і]. Буква ї завжди позначає два звуки — звукосполучення [йі].
Дата: Понедельник, 19.12.2016, 10:30 | Сообщение # 4
Группа: Администраторы
Сообщений: 2115
Статус: Offline
.
Звук [а]. Буква Аа (повторення)
• Буква Аа позначає на письмі голосний звук [а]. • Подивись, послухай, запам'ятай букву
• Подивись, послухай, повтори. • Скажи, які слова починаються звуком [а]? А які — закінчуються?* • Покажи в словах букву а. ....... . ...айстра кавун лелека . --------- *
Шановні батьки! Розрізнення звуків і позначення звуків буквами дуже складна тема для дитини. Вона ускладнюється ще й тим, що діти починають вивчати і визначати звуки без знання букв і вміння читати, оскільки визначати звуки на слух у деяких позиціях дітям дуже важко, а для багатьох малюків взагалі нереально. Тому в подальшому вони роблять помилки не тільки при звуко-буквеному аналізі слова, але й у словах, коли починають писати, наприклад, пишуть Луса замість Люся.
Найперше завдання цієї теми — навчити дитину читати.
За новими освітніми Стандартами значно зменшені вимоги до рівня знань і вмінь учнів, зокрема якості читання. За основу нових Програм узято закордонний принцип: гарні знання за додаткові гроші. Тому дуже важливо навчити дитину читати заздалегідь, або принаймні хоча б вивчити з нею букви.
Стосовно звукового (звуко-буквеного) аналізу. Оскільки він вивчається протягом декількох років, починаючи з дитсадка, у темі використано диференційний підхід: для тих, хто тільки вчиться читати — лише знайомство, і для тих, хто вже читає — детальний розбір (скритий текст).
............Дарували Альбатросу. . • Покажи в тексті слова, що починаються буквою Аа? В яких її немає? • Які слова зі звуком [а] ти запам'тав? Розкажи. . Голосні звуки. Букви Аа, Оо, Уу, Ее, и, Іі, я, ю, є
Для тих, хто читає (знає букви) .
Звук [а], буква я
• Послухай. Вимовімо разом. Повтори самостійно. Зверни увагу на м'яку вимову приголосного у словах:
Бо-дя, О-ля, ня-ня, мо-ряк, сяй-во
• Вимовімо разом склади з м'яким приголосним. Повтори їх самостійно і покажи в них букву я.