Дата: Воскресенье, 01.01.2017, 12:15 | Сообщение # 21
Группа: Администраторы
Сообщений: 2115
Статус: Offline
Звукові та звуко-буквені модел слів*
• Звукова модель — це запис слова за допомогою умовних позначеньзвуків.
• Позначатимемо: — голосний звук крапкою [•]: — твердий приголосний (вимовляється твердо) однією рискою [–]; — м'який приголосний (вимовляється м'яко) двома рисками [=].
• В українскій мові шість голосних зуків:
[а] [о] [у] [е] [и] [і].
Решта звуків приголосні.
----------------
*Звуковий та звуко-буквений аналіз.
Цю надзвичайно важку для більшості дітей тему ми вивчатимемо поурочно методом поступовості ускладнення завдання, спираючись на вже вивчені букви, тобто вчимось складати моделі слів: — з голосними і твердими приголосними звуками; — з голосними, твердими і м'якими приголосними звуками; — з буквами я, ю, є, ї, ь, дж, дз, щ по мірі їх вивчення, що через постійне повторення допоможе дитині зрозуміти і врешті-решт засвоїти принцип складання звукових та звукобуквених моделей слів.
• Прочитай слова. Назви в них голосні та приголосні звуки. Складемо звукові моделі слів разом.
• Прочитай слова. Назви в них голосні та приголосні звуки. • Склади звукові моделі слів самостійно.
......ґава......... губи..............Ава
Для тих, хто вже вміє читати й писати
• Звуко-буквена модель (фонетична транскрипція) — це запис звуків буквами у квадратних дужках.
• М'який приголосний звук в транскрипції позначається відповідною буквою з рискою зверху справа, наприклад: [л'].
• Пом’якшений приголосний звук в фонетичній транскрипції записується відповідною буквою з апострофом: [м’].
• Прочитай слова. Назви в них голосні та приголосні звуки. • Складемо звуко-буквені моделі слів разом. .................. ......гага .....................ваги .....[га́га] ..................[ва́ги]
• Прочитай слова. Назви в них голосні та приголосні звуки. • Склади звукові та звуко-буквені моделі слів самостійно.
гаги
боби .....................іва
--------- * Моделі з м’якими приголосними, в тому числу у складах з і, я, ю, є, будуть розглянуті далі при вивчені букв, що позначають на письмі м’які приголосні (д, ...., ц ); а також можна подивитись тут: http://putniki.ucoz.ru/forum/11-128-1 З буквою Ї — при вивчені букви ї, дивись тут: http://putniki.ucoz.ru/forum/11-226-4
Дата: Воскресенье, 01.01.2017, 12:18 | Сообщение # 23
Группа: Администраторы
Сообщений: 2115
Статус: Offline
- + -
Розвитокфонематичногослуху, пам'яті, мислення й мовлення дитини. Збільшення словникового запасу
• Послухай. Вимовімо разом. Повтори самостійно. • Який звук: приголосний [г] чи [ґ] ти вимовляєш у складах? Порівняй і запам'ятай їх вимову та звучання.
.............[ґа] [ґо] [ґу] [ґе] [ґи] [ґі]
.............[аґ] [оґ] [уґ] [еґ] [иґ] [іґ]
• Роздивись малюнок, що ти на ньому бачиш? Розкажи. • Послухай, вимовімо віршик разом (построково), повтори самостійно.
.........Ґречне ґавеня на ґанку
.........Ґоґоль-моґоль робить зранку
.........Якнайкращого ґатунку! —
.........Мамі-Ґаві в подарунок. .
• Перекажи віршик. Які слова зі звуком [ґ] ти запам'ятав? • Покажиі у тесті слова, що починаються буквою Ґґ? А в яких словах її немає? .
Розвиток фонематичного слуху, пам'яті, мислення й мовлення дитини. Збільшення словникового запасу
.
[д]
• Послухай. Вимовімо разом. Повтори самостійно. • Який приголосний звук (твердий [д] чи м'який [д']) ти вимовляєш у складах? Запам'ятай його вимову та звучання.
[да] [до] [ду] [де] [ди] [ді]
[ад] [од] [уд] [ед] [ид] [ід]
... • Роздивись малюнок, що ти на ньому бачиш? Розкажи. • Послухай, вимовімо віршик разом (построково), повтори самостійно.
..........Дуб докоряє Дикобразу:
..........«Кору не добре обдирати —
..........Деревам шкоди завдавати:
..........Деревам боляче щоразу!» .
• Перекажи віршик. Які слова ти запам'ятав? • Покажи в тексті вірша букву Дд. Який звук вона тут позначає?
• Послухай. Вимовімо разом. Повтори самостійно. • Який приголосний звук (твердий [д] чи м'який [д']) ти вимовляєш у складах? Запам'ятай його вимову та звучання.
• Прочитаємо разом. Прочитай вголос слова самостійно. Назви в них голосні та приголосні звуки (тверді й м'які). • Запиши звукові моделі слів самостійно. ....................
дуб одяг удав дюдя
.
Звуко-буквені моделі
• Прочитай вголос слова. Назви в них голосні та приголосні звуки (тверді й м'які). • Складемо звуко-буквеніі моделі слів разом.