Дата: Понедельник, 13.06.2016, 14:04 | Сообщение # 7
Группа: Модераторы
Сообщений: 135
Статус: Offline
Одна буква — два звуки
Букви Щщ, Її
Букви Щщ, Її завжди позначають два звуки: .........[шч] [йі] ............щука...............лящ................дощ .....[шчука].......... [л'ашч]............[дошч]
Як свідчить кількість запитів, тема звуко-буквеного аналізу, як і в минулі роки, залишається найскладнішою для розуміння дитини. Тому ще раз розглянемо її детально.
Схема звуко-буквеного аналізу
1. Поділ слова на склади.
У слові завжди стільки складів, скільки голосних звуків.
2. Визначення наголошеного складу (в односкладових словах наголос не визначається).
Склад що вимовляється сильніше за інші — наголошений.
3. Складання звукової моделі слова: — назвати послідовно всі звуки в слові; — визначити голосні й приголосні, — записати звукову та звуко-буквену модель (записати буквами в квадратних дужках).
4. Визначити у слові кількісті звуків та букв. 5. Пояснити невідповідність між кількістю звуків та букв, якщо вона має місце.
Умовні позначення для звукової моделі:
Голосні (звук не зустрічає перепони, його можна проспівати) позначаємо крапкою •
Пригадаємо:
В українскій мові шість голосних зуків:
[а] [о] [у] [е] [и] [і].
Решта звуків приголосні.
Буква ь (м'який знак) не позначає ніякого звука: це позначка, що лише вказує на м'яку вимову попереднього приголосного.
Приголосні (звук зустрічає перепону) бувають:
— тверді (позначаємо однією рискою –)
— м'які (позначаємо двома рисками = ) — м'які подовжені позначаємо двома рисками з двокрапкою =:
Як свідчить кількість запитів, тема звукобуквеного аналізу, як і в минулі роки, залишається найскладнішою для розуміння дитини.
Идущий, можливо, у зв'яку з цим є сенс розглянути її окремо?
А для русского языка будет ли такое же детальное рассмотрение звуко-буквенных связей? Очень бы хотелось, потому что так понятно и доступно, со столькими наглядными примерами очень мало кто объясняет. Конечно, это титанический труд, и огромное всем за него спасибо.