МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ (розгорнуті, для поглибленого віивчення. Полегшений варіант — на сторінці.)
.......1. Вивчення звука та букви, що його позначає на письмі. Розвиток пам'яті, збільшення словникового запасу (робота з віршиком). • Послухай, вимовімо разом, повтори самостійно (порядково). Які слова починаються звуком ... (що вивчається). В яких ще словах віршика ти чуєш цей звук? Назвімо іх разом (назви, повтори самостійно). • Яка буква позначає звук ... (що вивчається) на письмі? Покажи її в словах. • Повторімо віршик (розкажи самостійно). Які слова зі звуком (буквою) ...(що вивчається) ти запам'ятав?
.......2. Закріплення вивченого. Розвиток уваги. • Подивись на малюнки та підписи під ними. Скільки букв ...(що вивчається) є в кожному слові? Визнач іі місце (на початку, в середині, в кінці слова). • Який звук позначає буква ...(що вивчається) на письмі? Цей звук голосний чи приголосний? Чому ти так думаєш? Поясни. Який звук є голосним, а який приголосним? Скільки в українській мові голосних звуків. Назви їх.
.......3. Розвиток мислення, мовлення, творчих здібностей (робота з малюнком). Роздивись малюнок. Кого (що) ти на ньому бачиш? Що він (вона, вони) роблять? Послухай, повтори і закінчи речення.
)
! Шановні дорослі! Оптимальний варіант при комп'ютерному навчанні дитини — це роздруковувати на принтері кожну букву (урок), а далі йти за запропонованою методикою. Максимальний час занять 30 хв.
Також дуже зручно використовувати ноутбук/планшет і указку (олівець). При роботі зі стаціонарним монітором, якщо з тієї чи іншої причини дитина не може показати букву, можливий варіант, коли Ви показуєте, а дитина її називає. Максимальний час занять: до 5 років — 10 хв., після — 15 хв.
[а] — голосний звук. На письмі буква Аа завжди позначає звук [а].
1. Послухай віршик. Вимовімо разом (построково). Повтори самостійно. На початку яких слів ти вимовляєш звук [а]? Покажи в тексті слова, в яких немає букви Аа.
[о] — голосний звук. На письмі буква Оо завжди позначає звук [о]
1. Послухай віршик. Вимовімо разом (построково). Повтори самостійно. На початку яких слів ти вимовляєш звук [о]? Покажи в тексті слова, в яких немає букви Оо.
..................Олень оленятам
..................Обіч огорожі
..................Мовить: "Обривати
..................Осокір негоже". ...
• Послухай. Повторімо разом. Зверни увагу на вимову та місце звука [о] в словах: на початку, в середині, в кінці слова.
[у] — голосний звук. На письмі буква Уу завжди позначає звук [у]
1. Послухай віршик. Вимовімо разом (построково). Повтори самостійно. На початку яких слів ти вимовляєш звук [у]? Покажи в тексті слова, в яких немає букви у. .
. ........Уважним учнем був Удав,
........Усі науки він вивчав!
........«Поважним буду я ученим», —
........Удав у мріях уявляв.
...
• Послухай. Вимовімо разом. Повтори самостійно. • Покажи в словах букву у.
• [е] — голосний звук. • На письмі буква Ее завжди позначає звук [е].
1. Послухай віршик. Вимовімо разом (построково). Повтори самостійно. На початку яких слів ти вимовляєш звук [е]? Покажи в тексті слова, в яких немає букви е.
.............Естраду, ему, екскаватор,
.............Екскурсію на елеватор,
.............Електропіч і автокран
.............Покаже всім телеекран. .
• Послухай. Повторімо разом. Зверни увагу на вимову та місце звука [е] в словах: він може бути на початку, в середині, в кінці слова:
екскаватор електролампаяйце .
• Послухай і повтори слова. Яке слово починається звуком [е]:
лев джемпер ему
.
• Послухай і повтори назви предметів. Роздивись малюнки та підписи під ними. Яке слово закінчується буквою :
ґедзь черевики корабель сонце
.
• Вимов: весело. Роздивись малюнок і продовжи речення. Який знак стоїть у кінці речень? Придумай дітям імена зі звуком [е].
• [і] — голосний звук. • На письмі буква Іі завжди позначає звук [і].
1. Послухай віршик, вимовімо разом (построково), повтори самостійно. На початку яких слів ти вимовляєш звук [і]? Покажи в тексті слова, в яких немає букви Іі.
.........Ішов індик і ніс на свято
.........Іриски й іграшки малятам.
.........Іскряться очі в індичат:
.........Індик — найкращий серед тат! .
• Подивись, послухай. Повторімо разом. Зверни увагу на вимову та місце звука [і] в словах: звук [і] пом’якшує попередній приголосний: