джед ..........джиу........Джо Джади . Дай відповідь. • Скільки у словах букв, а скільки звуків? Чому так? • Які дві букви позначають у словах один звук? Назви́ його.
Звукові та звуко-буквені моделі слів з буквосполученням
дж
Запам'ятай! • Букви д і ж, коли стоять поряд, — утворюють буквосполучення Дж (дж).
• Буквосполучення Дж (дж) вимовляється злито і позначає на письмі твердий приголосний .
• У словах з буквосполученням Дж (дж) букв може бути більше, ніж звуків, тому що дві букви дж позначають на письмі один звук .
--------------- Умовні позначення: • (крапка) — голосний звук – (одна риска ) — твердий приголосний; = ( дві риски) — м'який приголосний. • У звуковій моделі звук позначають однією рискою, тому що — це твердий приголосний звук.
Розвиток фонематичного слуху, пам'яті, мислення й мовлення дитини. Збільшення словникового запасу
• Послухай. Вимовімо разом. Повтори самостійно. • Який приголосний звук ти вимовляєш у складах? Запам'ятай його вимову та звучання.
• Роздивись малюнок, що ти на ньому бачиш? Розкажи. • Послухай, вимовімо віршик разом (построково), повтори самостійно.
..................Дзень-дзелень, —
..................Дзвонив раз Дзвін:
..................Дзеленчав до Дзиґи він.
..................Дзиґа Дзвін не помічала —
..................Перед дзеркалом дзижчала.
• Перекажи віршик. Які слова зі звуком ти запам'ятав? • Покажиі у тесті слова, що починаються буквами дз? Який звук вони тут позначають? Він твердий чи м'який?
• Послухай. Вимовімо разом. Повтори самостійно. • Який приголосний звук ти вимовляєш у складах? Запам'ятай його вимову та звучання. • Роздивись малюнок, що ти на ньому бачиш? Розкажи. • Послухай, вимовімо віршик разом (построково), повтори самостійно. ............Дзюр-дзюр-дзюр, —
• Перекажи віршик. Які слова зі звуком ти запам'ятав? • Покажиі у тесті слова, що починаються буквами дз? Який звук вони тут позначають? Він твердий чи м'який?
• У звуко-буквеній моделі (фонетичній транскрипції) обидва звуки: твердий приголосний і м'який приголосний позначають двома буквами ДЗ, обов'язково з'єднаними вгорі дужкою:
• Запиши самостійно звукові та звуко-буквені моделі слів:
Звуко-буквений аналіз слів з буквосполученнямидж, дз
.......коледж
1) ко́-ледж (2 склади, 1-ий наголошений);
2) звукова модель: .....– • – • – (6 букв, 5 звуків: два голосних — [о], [е]; три твердих приголосних — [к], [л], , тому що буквосполучення дж позначає один звук ).
3) звуко-буквена модель:
.
1. ґедзь (один склад, в односкладових словах наголос не ставлять);
2) звукова модель: .......– • = (5 букв, 3 звука: один голосний — [е]; два приголосних — твердий [ґ]; м'який , тому що буквосполучення дз позначає один звук, а буква ь (м'який знак) не позначає жодного.